طراحی وب سایت با قالب

طراحی وب سایت با قالب آماده چه مشکلات و معایبی دارد؟

یک وب سایت معمولا به دو روش ساخته می شود:
1- طراحی وب سایت با قالب آماده
2- طراحی و برنامه نویسی از صفر تا صد وب سایت.
طراحی وب سایت با روش دوم غالبا توسط متخصصین و کارشناسان وب انجام می گردد
ولی درمقابل افرادی هستند که وعده طراحی سایت با هزینه های پایین و در زمان کوتاه را میدهند.
درواقع این افراد با استفاده از قالب های آماده و از پیش طراحی شده
پس از گذشت چند ساعت از بستن قرارداد وب سایت را راه اندازی می کنند.
اما باید به این نکته توجه کنید که آیا این قالب آماده به نیاز وب سایت من پاسخ میدهد؟
آیا این صرفه جویی ارزشش را دارد؟ آیا در آینده مجبور به هزینه و دوباره کاری نخواهم شد؟
آیا این قالب آماده به چشم کاربران تکراری نیست؟ تا چه حد کد های قالب آماده اجازه ویرایش و توسعه بیشتر را دارند؟

 

طراحی وب سایت ارزان؟!!

مشتریانی که در واقع گول همین جمله ” طراحی سایت ارزان ” را خورده اند
علاوه بر هزینه ای که برای طراحی سایت پرداخته اند ، زمان زیادی را نیز از دست داده اند.
بنابراین اگر برای وقت و سرمایه خود ارزش قائلید از ابتدا تحت تاثیر این جملات قرار نگیرید.
درواقع در این شرایط وب سایت شما مشابه هزاران وب سایت دیگر خواهد بود
و رقبا و اشخاص دیگر بدون هیچ محدودیتی می توانند از قالب شما در وب سایتشان استفاده کنند.اگرچه این روش موجب صرفه جویی در هزینه و زمان و افزایش سرعت پیاده سازی وب سایت شما میگردد ،اما کارشناسان طراحی وب سایت همواره معتقدند ، معایب استفاده قالب آماده برای طراحی وب سایت بیشتر از مزایای آن می باشد.

ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که وقتی قالب های از قبل طراحی‌شده وجود دارند
دیگر چرا باید هزینه بیشتری پرداخت و یک وب‌سایت را از پایه و از صفر طراحی کرد؟
ما در این مقاله با بررسی معایب و مشکلات طراحی وب سایت با قالب آماده قصد داریم ، شما را به پاسخ این سؤال برسانیم.

 

هزینه های پنهان وب سایت با قالب آماده

اگرچه هزینه اولیه ای که شما برای طراحی یک وب سایت با قالب آماده می پردازید کمتر می باشد ،
اما باید بدانید که این تازه اول ماجراست.
در این نوع وب سایت ها اگر بخواهید در آینده تغییری در سایت ایجاد کنید
و یا امکانات جدیدی به آن بیافزایید باید هزینه های پنهان زیادی را متقبل شوید.
زیرا بروزرسانی یک قالب آماده بسیار مشکل است و شما برای این کار نیاز به استخدام یک برنامه نویس و توسعه دهنده وب خواهید داشت.در اکثر مواقع نیز پس از مدتی متوجه می شوید که با چنین وب سایتی نمی توانید به اهداف بلند مدت خو برسید و مجبور به طراحی یک سایت از ابتدا می شوید که این خود هزینه و زمان بیشتری را از شما میگیرد.

 

لطمه به برند شما با یک قالب وب سایت تکراری

لازمه یک وب سایت و تجربه کاربری خوب ساخت وب سایتی سفارشی می باشد
که نشانگر برند تجاری منحصر به فرد شما باشد.
ولی از آنجایی که قالب های آماده از سایتها و شرکتهای طراحی سایت خریداری می شوند ،
هیچ ضمانتی وجود ندارد که در وب سایتهای دیگر و توسط اشخاص دیگر مورد استفاه قرار نگیرد
و همین تکراری بودن لطمه بزرگی به برند و امتیاز وب سایت شما خواهد زد.
قالب های آماده به صورت یک شکل ظاهری  و رنگ بندی یکنواخت بوده
و شما نمی توانید با توجه به سلیقه و نوع کسب و کار خود آن را رنگ بندی و طرح بندی کنید.
سایت شما درواقع ویترین کسب و کار شما و اولین چیزی است که مشتریان آنلاین مشاهده میکنند.

 

لطمه به برند شما با یک قالب وب سایت تکراری 

 

سازگار نبودن قالب های آماده با الگوریتم موتورهای جستجو و سئو

یکی از مهمترین عوامل پیشرفت یک وب سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل ،
رعایت اصول سئو می باشد که این امر تنها با رعایت اصول کدنویسی استاندارد میسر می گردد.
اکثرا در قالب های آماده اصول سئو بسیار کم رعایت می شود
و یا در برخی موار اصلا رعایت نمی شود که این امر باعث تضعیف وب سایت شما در رتبه بندی گوگل شده و  کاهش ورود کاربران به سایت شما را دربر دارد.
درواقع از مهمترین مشکلات طراحی وب سایت با قالب آماده را می توان
عدم رعایت موارد فنی و استاندارد و ضعف در بهینه سازی برای موتورهای جستجو دانست.

 

عدم پشتیبانی در قالب های آماده

بهترین قالب های آماده دنیا نیر دارای محدودیت های زیای می باشند
و می بایست هر چند وقت یکبار به روزرسانی شوند که این امر نیازمند تخصص کافی در این زمینه می‎باشد.
درواقع قالب های آماده پشتیبانی خاصی ندارند و برای رفع ایرادات و مشکلات
باید تا زمان ارائه آپدیت بعدی از وب سایت صبر کنید یا انجام کار را به شخص دیگری بسپارید
که در دراز مدت شما را متحمل هزینه بیشتری نسبت به ساخت سایت های سفارشی خواهد کرد.
ولی درصورتی که طراحی وب سایت خود را به یک برنامه نویس حرفه ای بسپارید
می توانید در هر زمان جهت رفع ایرادات و یا اعمال تغییرات در سایت به آن شخص یا شرکت مراجعه کنید.

 

پایدار نبودن  وب سایت با قالب آماده در دراز مدت

در واقع هرچه رو به جلو بروید و از زمان ایجا و نصب وب سایت با قالب آماده بیشتر بگذرد،
مشکلات ، خطاها و باگ های بیشتری خود را نشان خواهند داد
و با افزودن یک ماژول جدید به قالب حتی ممکن است ناگهان وب سایت از کار بیفتد!!

 

طراحی وب سایت با قالب آماده یا سفارشی؟

با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله می توان گفت تنها مزیت طراحی وب سایت با قالب آماده ، زمان و هزینه اولیه پایین آن می باشد.اگرچه همانطور که گفته شد ، این وب سایت ها معمولا در در دراز مدت هزینه بیشتری نسیت به سایت های اختصاصی در بر خواهند داشت.
با توجه به معایبی که در بالا توضیح داده ایم در نهایت این شمایید که باید تصمیم بگیرید
که آیا نیازهای سایت  شما با یک قالب آماده نیز برطرف می شود و یا نیازمند یک قالب سفارشی می باشید.
نکته قابل توجه اینکه همیشه به اهداف بلند مدت کسب و کار خود فکر کنید و براساس آن تصمیم بگیرید.
به یاد داشته باشید که برای کسب و کارهای بزرگ و یا اهداف بلند مدت بزرگ ، حدالمقدور از قالب های آماده استفاده نکنید.

شرکت توسعه وب فرتاک با ارائه و طراحی وب سایت هایی اختصاصی متناسب با کسب کار شما
و با رعایت جدیدترین استانداردها و تکنولوژی های طراحی وب سایت همواره در تلاش است
که بهترین و مقرون به صرفه ترین وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل را با توجه به امکانات در اختیار مشتریان قرار دهد.

 

هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل

برگزاری هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف

در تاریخ 28 تا 30 شهریور امسال ، هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل برگزار خواهد شد که محل برگزاری این ماراتون در دانشگاه صنعتی شریف می باشد.اشخاصی که در این رویداد شرکت می کنند، 48 ساعت فرصت دارند تا با همراهان برنامه نویس، گرافیست و ایده پردازه خود، برنامه ای کاربردی برای موبایل طراحی و پیاده سازی نمایند و در نهایت طرح اولیه پروژه خود را ارائه نمایند.

 

ارائه اپلیکیشن موبایل در 48 ساعت!

ماراتون برنامه نویسی موبایل که از معتبرترین و با سابقه‌ترین مسابقات در حوزه
برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور می باشد، با هدف شناسایی تیم های برنامه نویسی، ایده های خلاقانه و بکر و ورود این تیم ها به بازار کار، از سال 90 درحال برگزاری است و تاکنون توانسته 6 دوره از آن در سطح کشور برگزار نماید و تیم های برنامه نویسی متعدی را وار بازار کار کند.
در این ماراتون تیم های برنامه نویسی در قالب برنامه نویس ، گرافیست و ایده پرداز ،
حداکثر تا 48 ساعت فرصت دارند تا  یک برنامه کاربردی موبایل را طراحی و پیاده سازی نموده و طرح اولیه آن را ارائه دهند.

درواقع این تیم های برنامه نویسی میبایست نسخه اولیه یک اپلیکیشن موبایل
در حوزه های مشخص شده توسط کمیته ارتباط با صنعت مسابقه را طراحی و تحویل تیم داوری دهند.
در تمام طول این 48 ساعت، تیم ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه خواهند بود
و تیم های داوری و مشاور به طور کامل بر نحوه عملکر  آنها نظارت دارند.
در نهایت تیم های برتر با نظر داوران به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد تا مجدا برنامه خود را برای داوران ارائه نمایند.

 

مهلت ثبت نام در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل

ثبت نام در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل به صورت کاملا رایگان و به صورت گروهی انجام می شود
و آخرین مهلت ثبت نام در آن ، 20 شهریور 1398 اعلام گردیده است.
گروه ها می بایست در قالب تیم های 2 تا 4 نفره به رقابت بپردازند
و تامین محل استراحت، وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و اینترنت پرسرعت بر عهده برگزارکننده ماراتون می باشد.
تیم داوری از اساتید برتر دانشگاه صنعتی شریف می باشد.
در انتها به تیم‌های اول تا سوم این رویداد جوایز نقدی و غیرنقدی ۲ تا ۱۰ میلیون تعلق می‌گیرد.

توجه داشته باشید این رویداد ، مسابقه برنامه نویسی موبایل خواهد بود.
بنابراین طراحی وب سایت یا موارد مشابه مورد قبول نیست.

علاقه مندان به ثبت نام می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
به سایت mpm.sharif.ir مراجعه نموده و یا با شماره ۵-۶۶۰۲۸۹۶۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

 

 

اهداف برگزاری این رویداد

از اهداف کلی برگزاری ماراتون برنامه نویسی موبایل ، می توان به شناسایی تیم‌های برنامه‌ نویسی برجسته کشور ، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه‌نویسی موبایل، ترویج و گسترش خدمات ارزش افزوده موبایل با رویکرد برنامه‌های کاربردی و بازی در حوزه تلفن همراه و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان اشاره کرد.

به گفته تیم ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور ، اهداف بنیادین و توسعه این مسابقات به شرح زیر است:

  1. ایجاد فرصت لذت بردن در فرایندی که ترکیبی جذاب از آموزش و تجاری سازی و خلاقیت  می باشد.
  2. آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی و اقتصادی در حوزه کسب وکارهای نوین
  3. لذت حل مساله به روش های گوناگون در فرآیندی خلاقانه
  4. پرورش ایده های  خلاقانه در زمینه برنامه نویسی موبایل
  5. توجه به علایق متفاوت  دانشجویان
  6. شناسایی توانمندی­ ها و هدایت استعدادها در حوزه برنامه نویسی
  7. گسترش و ترویج  خدمات ارزش افزوده موبایل با رویکرد برنامه ­های کاربردی و بازی در حوزه تلفن همراه
  8. تقویت وجدان کار ،انضباط اجتماعی و کارآفرینی
  9. حمایت از تولید ملی بعنوان یک فعالیت فرهنگی در برابر نمونه­ های خارجی وگسترش فرهنگ مصرف ایران
  10. ایجاد مسابقات و سرگرمی های علمی آموزشی در کشور با هدف ایجاد کسب و کارهای کوچک
  11. ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان
  12. تقویت نمودن هویت ملی و فرهنگی با تاکید بر توانایی های علمی کشور

تمامی این اهداف در راستای زنجیره تبدیل علم به ثروت می باشد
و در این زنجیره تمام تلاش برگزار کنندگان این است که برای دانش آموزان و دانشجویان
پس از شناسایی توانمندی­ هایشان فضایی پر از مهارت آموزی و پرورش خلاقیت ایجاد شود.

 

هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل

 

چه چیزی در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل اهمیت دارد؟

رابط کاربری: مساله مهم این است که در این 48 ساعت قدمهای اولیه را درست و با دلیل برداشته و بخشی از آنچه که در آینده ارائه خواهید داد را به تیم داوری نشان دهید.

تجربه کاربری و کاربرد پذیری: مهم است که دسترسی به بخش های مختلف و امکانات برنامه برای کاربران آسان باشد تا کاربر را دچار سردرگمی نکند.

خلاقیت: آن چیزی که داوران از داکیونت ها ، نوشته ها و کدهای برنامه شما خواهن فهمید ، این است که شما چقدر می توانید ساختار، راه حل و برنامه های خلاقانه در مقابله با چالش ها داشته باشید.

ایده پردازی: قدم اول طرح ایده می باشد.ایده خوب یک ایده نوآورانه است و می توان آن را با معیارهای خاصی سنجید، از جمله اینکه این ایده چه نیازی از مردم را رفع می کند؟جامعه ی تحت پوشش چقدر بزرگ است؟آیا قابلیت گسترش دارد؟روشهای درآمد زایی مناسب دارد؟

اهداف پروژه و درآمدزایی: پروژه ها قالبا یک یا چند هدف دارند.مثلا آمده اند تا اطلاعاتی جمع آوری کنند، محصولی را بفروشند، تبلیغ کنند و …..بهتر است درمورد پروژه خود به روش های درآمدزایی فکر کنید و به طور جزئی بدانید که قرار است چه چیزی از آن بدست بیاورید.

برنامه نویسی و پیاده سازی پروژه: شیوه کارتیمی، محیط برنامه نویسی، تکنولوژی های و ابزارهای بکار رفته و در انتها کد نوشته شده و روش کدنویسی شما همه و همه برای تیم داوری اهمیت دارند ، البته به اندازه 48 ساعت و در قیاس با سایر شرکت کنندگان.

 

 

چرا در طراحی وب سایت ها روند قرار گیری لوگو دچار تغییر شد؟

چرا در طراحی وب سایت ها روند قرار گیری لوگو دچار تغییر شد؟

یک  قانون بدیعی و مرسوم در طراحی تمامی وب سایت های جهان وجود دارد و آن قرارگیری لوگو در سمت چپ سایت می باشد.
با یک نگاه گذرا به وب سایت های محبوب مثل YOUTUBE ، VIMEO ، AMAZON و …
می توان به این نتیجه رسید که اکثر سایتها روی این موضوع یعنی قرار گیری لوگو در سمت چپ توافق دارند.
اما در سالهای اخیر یک گروه از  وب سایت ها از جمله سایتهای خبری و مجلات و انتشارات ،
لوگوی خود را در مرکز سایت قرار می دهند تا به وب سایت خود نمای چاپی القاء کنند ,
بدین شکل نمای آشنایی برای مخاطبین خود داشته باشند.
همچنین صفحات اصلی مرورگر ها یا موتورهای جستجو نیز جزو گروه مستثنا در قرارگیری لوگو قرار گرفته اند و آن را در بالای نوار جستجو قرار می دهند.

 

قرارگیری لوگو در مرکز وب سایت و القای نمای چاپی

وب سایت هایی که این روزها لوگوی خود را بر خلاف آنچه مرسوم است
در مرکز وب سایت قرار می دهند قطعا هدف و استراتژی خاصی دارند.
آنها که اکثرا روزنامه ها و مجلات و انتشارات چاپی می باشند، بر این باورند
که با این کار همان نمای چاپی انتشارات و کتاب ها را در وب سایت خود به نمایش میگذارند
و بدین ترتیب به مخاطب یک نما و ظاهر آشنا و خاص انتشارات القا می کنند.
وب سایت های مانند Washington Post The New York Times, Los Angeles Times,
The Boston Globe, The Times, Financial Times, Spectator,
New Statesman, British Vogue,THE Radio Times
و مجله آنلاین WIRED از این قانون در لوگوی سایت خود تبعیت می کنند.

 

مجله آنلاین WIRED و محل قرار گیری لوگو

مجله آنلاین WIRED

 

حتی ممکن است سایتی مرتبط با روزنامه نگاری نبوده، و هم چنان بخواهد نمای موارد چاپی را
در وب سایت خود اعمال کند و تمایل داشته باشد تا مانند خبرنگاران و شرکت های نشریات چاپی
از لوگو در مرکز طراحی وب سایت خود استفاده کند.
مانند وب سایت های SMITHFIELD STATION HOTEL، RICHARD DIEBENKORN و SUNSPEL .
همچنین سایت سامسونگ جزو آن دسته از طراحی وب سایت های نادر است که لوگوی خود را در مرکز سایت قرار داده است.

شبکه ENVATO TUSTS+ نیز برند خود را توسط قرار دادن لوگو در فوتر و گوشه سمت چپ در بالای وب سایت، در معرض نمایش می گذارد.

 

وب سایت سامسونگ و محل قرار گیری لوگو

وب سایت سامسونگ

 

استثناهات در قانون قرار گیری لوگو در وب سایت ها

از موارد استنثا در قانون قرارگیری لوگو می توان به صفحات اصلی مرورگرها و موتورهای جستجو اشاره کرد.
موتورهای جستجو مثل  Google, Bing, Yahoo, Duck Duck Go, Wolfram Alpha و BADIU لوگوی خود را در کنار و بالای نوارجستجو قرار داده اند.

استثناهات در قانون قرار گیری لوگو در وب سایت ها

همچنین در وب سایت های ایرانی استثنا می توان به وب سایت دیجی کالا اشاره کرد که بر خلاف
محل قرار گیری مرسوم وب سایت های ایرانی یعنی بالا و سمت راست ، لوگوی خود را در سمت چپ قرار داه است.
البته باید در نظر گرفت که در این وب سایت به دلیل نام آشنا بون و مشهور بودن ،
دیگر محل قرار گیری لوگو در آن باعث نمی شود که کاربر آن را به خاطر نسپارد.

استثناهات در قانون قرار گیری لوگو در وب سایت ها

 

تغییر مکان قرار گیری لوگو در وب سایت 6 برابر کار را برای کاربران سخت تر می کند!

قرار گرفتن لوگو به شکل رایج و در سمت چپ (سمت راست برای وب سایت های ایرانی)
به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت درک نمایند که در حال مشاهده چه سایتی می باشند.
توسط این مکان استاندارد لوگو، برند تقویت می گردد.
هر چه کاربران لوگو را بیشتر در وب سایت ببینند، بیشتر این برند را به خاطر می سپارند.
هر چه شناخت از برند بیشتر باشد، مردم تمایل بیشتری دارند تا از محصولات و سرویس های سایت استفاده نمایند.

شما با تغییر مکان استاندارد لوگو، شاید بخواهید نظر مخاطبان را جلب نمایید
و یا خلاقیت و نوآوری خود را در معرض کاربران به نمایش بگذارید.
شاید فکر کنید که نقض این قانون در ارتباط با لوگو ها مشکلی ایجاد نمی کند .
اما شما هیچ گاه درک نمی کنید که تغییر مکان کادر جستجو، دکمه منو و یا نوار جستجویابی اصلی
و از همه مهم تر لوگو ها در بخش های استانداری که باید قرار بگیرند، می تواند سردرگمی را برای مخاطبان تان به وجود آورد.

تحقیقات انجام شده توسط NIELSON NORMAN GROUP ، نشان می دهد
مکان قرار گیری لوگو به چه میزان روی کاربردی بودن یک طراحی سایت تاثیر گذار می باشد.

 

تغییر مکان قرار گیری لوگو در وب سایت 6 برابر کار را برای کاربر سخت تر می کند!

 

طبق امار بالا، کاربران زمانی که با وب سایت هایی رو به رو می شوند
که لوگو های آن ها در مرکز سایت در مقایسه با سمت چپ بالا سایت قرار دارند،
6 برابر سخت تر می توانند به صفحه اول وب سایت دسترسی پیدا کنند.

 

مکان قرار گیری لوگو تاثیر مستقیم در نتایج وب سایت تان دارد!

به طور کلی، ممکن است مفهوم لوگو مهم تر از جلوه بصری آن باشد،
اما در هر صورت مکان قرار گیری آن در طراحی وب سایت، از اهمیت بیشتری برخودار است.
به همین جهت زمانی که لوگوی خوبی طراحی کنید و تمامی اصول را در طراحی کاربردی آن رعایت کنید اما توجه ای به مکان قرار گیری آن در وب سایت نداشته باشید، نمی توانید نتایج مثبتی به دست آورید.
بنابراین می توان گفت مکان قرار گیری لوگو می تواند تاثیر مستقیم در نتایج وب سایتتان
و میزان بازدید کاربران و در نتیجه میزان استفاده از محصولات یا خدمات سایت شما داشته باشد.