خانه » وب سایت » هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای(قسمت اول)
هشت گام مهم برای طراحی وب سایت

هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای(قسمت اول)

هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای(قسمت اول)

در دنیای ارتباطات امروز داشتن یک وب سایت برای پیشبرد بیشتر اهداف امری لازم و ضروری می باشد.در این مطلب به هشت گام مهم برای طراحی وب سایت اشاره خواهیم کرد. بسیاری از شرکت ها ، سازمان ها ، صاحبان مشاغل و … به ضرورت داشتن و سفارش طراحی وب سایت پی برده اند اما آیا از روش های درست استفاده از یک وب سایت اطلاع دارند و یا اینکه سایت های آنها جوابگوی نیاز مخاطبانشان هست و این وب سایت ها دارای استانداردهای اولیه طراحی هستند؟طراحی و ساخت سایت شامل مراحل زیادی می باشد که کلیه این مراحل از اهمیت ویژه ای برخوردارند. به عبارت دیگر مراحل ساخت یک وبسایت به شکل حلقه های یک زنجیر به هم متصلند و نبود یا ضعف یکی از این مراحل تاثیر به سزایی در کیفیت این سایت خواهد داشت.

شاید خواندن مطالب زیر با توجه به ترتیب آنها بتواند در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.

۱- مشخص کردن اهداف و استراتژی های وب سایت

گام اولیه در طراحی یک وبسایت بررسی و تعین هدف ها ، سیاست های وبسایت شما می باشد. این استراتژی ها شامل نحوه ارائه خدمات ، نیاز مخاطب ، شرایط رقابتی ، نوع و نحوه ارتباط با مخاط و غیره هستند.بررسی و دقت زیاد در این بخش در بازدهی سایت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

موارد زیر را در تعیین اهداف وب سایت در نظر بگیرید:
  • هدف شما از ایجاد وب سایت چیست
  • نوع مخاطب خود را مشخص نمایید
  • نوع خدمات ارائه شده تان را مشخص نمایید
  • خواسته ها و نیازهای مخاطبانتان را تحلیل و بررسی کنید
  • فضا و ویژگی های رقابتی را بررسی کنید

۲- محتوای مناسب

مهمترین و اصلی ترین بخش سایت شما را محتوا و مطالب ارائه شده در آن تشکیل می دهد. اطلاعات موجود در سایت شما بایدنوع فعالیت و خدمات شما را مشخص نماید. با قرار دادن اطلاعات علمی ، ساده ، با بیانی گویا و روان در اترباط با نوع فعالیت و محصولاتتان می توانید نیازهای مخاطبانتان را برطرف نموده و آنها را برای استفاده از محصولات یا خدمتتان متقاعد کنید.

۳- طبقه بندی اطلاعات ، چینش ، نوع نگارش و دسترسی به وب سایت

پس از مرحله انتخاب و تعیین اهداف ، استراتژی و سیاست کار ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات اولویت دوم می باشد. زمانی که شما ارائه دهنده خدمات خاصی هستید و مخاطب شما از خدمات شما اطلاع کافی ندارد این وظیفه شما است که توضیحات لازم و کافی به آنها ارائه داده و ابهامات و سوالات احتمالی آنها را برطرف کنید.

ایجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب شامل دو حالت است:
  • نبود یا ابهام اطلاعات
  • در دسترس نبودن و عدم هدایت صحیح مخاطب برای کسب اطلاعات.

توجه داشته باشید که اگر مخاطب ابهامی درمورد محصولات یا خدمات ارائه شما داشته باشد از منابع دیگری برای رفع نیازهای خود استفاده خواهد کردو به معنی از دست دادن مخاطب شما می باشد.

۴- گرافیک و ظاهر وب سایت

گرافیک یک وبسایت یکی از کلیدی ترین نکات آن می باشد.با توجه به فضای رقابتی و شلوغ دنیای وب جلب توجه مخاطب از مهمترین نکات است. تصور کنید که قصد دیدن یک وب سایت را دارید که از نظر ظاهری توجه شما را جلب نمی کند و  از نظر زمان بالا آمدن بسیار کند است، هر چند که شاید مطالب بسیار مفید و یا خدمات بسیار خوبی ارائه دهد.در اکثر موارد شما این وب سایت را می بندید و به سراغ وب سایت دیگری می روید.

با توجه به مطالعات و تجربیات ما در زمینه طراحی و توسعه وب ، بر این اعتقادیم که رعایت اصل ” خلاقیت همراه با سادگی ” می تواند فضایی بسیار زیبا و کارآمد ایجاد نماید.در این راه انتخاب رنگها و طرح های مناسب با فضای کاری شما بسیار تعیین کننده می باشد. نکته قابل توجه اینجاست که گرافیک وب شاخه ای جدا از گرافیک چاپ است و طراحی در وب دارای اصول و استانداردهای مختص به خود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.