خانه » وب سایت » فرایند طراحی وب سایت در سال 2019
فرایند طراحی وب سایت

فرایند طراحی وب سایت در سال 2019

ماندن در فرایند طراحی وب سایت برای موفقیت وب سایت شما بسیار اهمیت دارد.
یک وب سایت که امروز با ظرافت و مدرن به نظر می رسد می تواند در عرض چند ماه قدیمی و معمولی شود.
به همین جهت دانستن تفاوت بین یک فرایند در صنعت و یک مد گذرا بسیار مهم است.
در زمان طراحی وب سایت شما می خواهید اطمینان حاصل کنید
که طراحی شما برای چندین سال عالی به نظر می رسد و یادآور وب سایت های قدیمی نباشد.

سال 2019 همه چیز درباره ارائه تجربه کاربری (User Experience) است .
فرایند طراحی وب سایت به سرعت و طراحی موبایل، طرح های ساده چشم نواز با طرح های نامتقارن، انیمیشن و غیره اولویت می دهد.

 

افزایش سرعت وب سایت تا زیر 3 ثانیه

به نظر شما چقدر زمان می برد تا بر روی مشتری بالقوه تاثیر خوب بگذارید؟
اگر به تعامل آنلاین با بازدید کننده سایت خود امید دارید، باید بدانید که شما کمتر از 3 ثانیه فرصت خواهید داشت.

انسان ها تمایل به پرواز و بی صبری دارند.اینترنت به عنوان یک سیستم که ماهیت انسانی را مشاهده می کند، مطالعات آن نشان می دهد که ما دوست نداریم انتظار بکشیم.
در مطالعات انجام شده توسط Akamai و Gomez.com،  پنجاه درصد از کاربران انتظار دارند
که هنگام کلیک بر روی یک سایت، صفحه آن ها در دو ثانیه یا کمتر بارگذاری گردد
و اگر یک یا چند ثانیه بیشتر طول بکشد، سایت را ترک خواهند کرد.

 

عکس های غول پیکر را دور بریزید!

بنابراین، یک وب سایت فقط زیبا کافی نیست، اگر طراحی حجم زیادی داده داشته باشد
که بارگیری آن طول بکشد، ممکن است شما درآمد زیادی را از این بابت از دست بدهید و هیچ کس به سایت شما علاقه مند نباشد.
حتی بدتر از آن، با به روز رسانی Google Speed ​​که در ژوئیه 2018 به اجرا گذاشته شد،
گوگل اولویت رتبه اول را برای سایت هایی که سریعتر از دیگران بارگیری می شوند شروع کرده است
و احتمالا موتورهای جستجو دیگر به زودی از آن پیروی خواهند کرد.

همه این ها به معنی این است که وب سایت ها باید سریعتر بارگذاری شوند،
بنابراین سرعت وب باید در طول فرایند طراحی اولویت بندی شود.
طراحان وب نمی توانند به توسعه دهندگان تکیه کنند تا کار خود را به چیزی تبدیل کنند
که هم خوب به نظر رسد و هم رتبه خوبی کسب کند.پس سرعت باید یک پارامتر طراحی باشد.

دوران عکس های غول پیکر، فیلم های فشرده نشده و جاوا اسکریپت پر حجم  به سر آمده است.
در حالی که تصاویر و ویدیوهای بزرگ از طراحی وب سایت حذف نمی شوند،
در سال 2019 آنها به گونه ای گنجانده می شوند که سرعت بارگذاری صفحه را کاهش نمی دهد.

 

طراحی تخت یا Flat Design در فرایند طراحی وب سایت

در سال 2017، طراحان و توسعه دهندگان وب سایت های ساده را جهت عملکرد بهتر تلفن همراه ایجاد کردند.
از آن به بعد، تعداد جستجوهای تلفن همراه تا کنون افزایش یافته است
و طراحی موبایل برای وب سایت ها ضروری است و فقط یک گزینه نیست.
وب سایت ها با تصاویر سنگین به آرامی بارگذاری می شوند و تجربه کاربران تلفن همراه را مختل می کنند.

طرح های تمیز، مینیمالیستی و یا طرح های تخت با سرعت بارگذاری می شوند
و در حال حاضر به دو علت مهم و مرسوم هستند.
اولا هر دو کاربران تلفن همراه و مرورگرهای دسکتاپ می توانند وب سایت های سریع را تجربه کنند.
ثانيا، آنها مي توانند ارزش بالای سئو را حفظ کنند.
طراحی تخت به سایت کمک می کند تا مقدار زیادی از نیازهای سرعت موتورهای جستجو را فراهم کند.
به همین دلیل طراحی مسطح یا فلت محبوب شد و تا سال 2019 مرسوم تر می شود.

 

وب سایت های سریع با طراحی تخت

طراحی تخت به معنای این نیست که همه چیز به دو بعد کاهش می یابد
بلکه همه چیز در مورد مینیمالیسم و ​​قابلیت استفاده است.
این یک زیبایی شناسی در طراحی می باشد که از هرج و مرج خلاص می شود
و به بخش های مهم وب سایت شما تمرکز می کند.
با استفاده از رنگ های روشن، لبه های تمیز و سخت، و فضای باز زیاد.
طراحی مسطح تغییر تازه ایی از طرح های مبتنی بر تصویر با رزولوشن بالا، گیج کننده و آهسته است.

اما این به این معنا نیست که طراحی Flat خسته کننده است.
متناسب با رنگ های روشن و تصاویر و فونت های صاف، مجموع قطعات طراحی مسطح همراه با هم به ارائه یک تجربه کاربری عالی، جذاب و چشم نواز رسیده اند.

از آنجایی که طراحی فلت به عکس ها برای جذاب بودن وابسته نیست،
در زمان مرور وب سایت توسط کاربر فاقد مقدار زیادی اطلاعات اضافی برای بارگیری است.
این به معنای دو چیز واقعا عالی برای صاحبان وب سایت ها می باشد:
اول این است که مشتریان و بازدیدکنندگان، بدون توجه به اینکه آیا در حال مرور در تلفن همراه هستند یا نه،
تجربه ای لذت بخش و سریع در وب سایت دارند.
دوم، این طرح های سبک و سریع، سرعت بهینه سازی صفحات را بسیار بالا می برد،
که از نظر موتورهای جستجو، Bing و تقریبا هر موتور جستجوی دیگر مطلوب است.

 

اولویت با طراحی موبایل

سرعت تنها فاکتوری نیست که گوگل برای امتیاز دهی به وب سایت از آن استفاده کرده است.
در سال 2015، به طور کلی جستجوهای تلفن همراه  ازجستجوی دسکتاپ پیشی گرفت.
بر این اساس، روش فهرست کردن وب سایت ها توسط گوگل تغییر کرده است
و گوگل  اکنون سایت های سازگار به موبایل را بر سایت های دیگر اولویت می دهد.

با توجه به اینکه سایت های تلفن همراه اولویت بیشتری نسبت به سایت های دسکتاپ گرفته اند،
عجیب نبست که طراحی تلفن همراه یک روند با اولویت باشد.
اولویت در طراحی موبایل، تغییر در شیوه اساسی طراحی وب سایت است.
استاندارد مورد استفاده برای این بود که یک سایت فقط برای یک رایانه رومیزی یا لپ تاپ طراحی شده
و یک طراحی واکنش گرا یا responsive برای تلفن همراه اضافه شود.
اما طراحی موبایل برعکس است و ابتدا با طراحی سایت برای کاربر تلفن همراه شروع می شود.

باز هم، این فشار به سمت طراحی موبایل، فقط بر اساس عوامل رتبه بندی یا جستجوگرها نیست.
نتیجه بصری چیزی است که اول و مهم تر تجربه کاربری وب سایت را در دستگاه کاربر افزایش می دهد
که احتمالا کاربر از آن جستجو انجام می دهد.
این فرایند طراحی، پاسخگویی به تقاضا است که کاربران تلفن همراه به آن نیاز دارند و احتمالا فرایند آن برای مدت طولانی است.

 

استفاده شبکه های نامتقارن یا Grid

در سال 2019، فرایند طراحی وب سایت به سوی تفکر فاصله از روش معمول یعنی Grid رفته است.
شبکه های شکسته Broken Grid و طرح های نامتقارن به عنوان یک فرایند بزرگ در صنعت طراحی وب به چشم می خورند. به رغم فشار بسیاری از طراحان وب به سمت طراحی مسطح، سریع و مینیمالیستی، طراحان زیادی نیز از طرح های شکسته حمایت می کنند.

هنگامی که ما در مورد شبکه های شکسته یا طرح های نامتقارن صحبت می کنیم،
منظور سیستم شبکه ای Grid System می باشد که برای چندین دهه در انواع طرح ها، از صفحات وب تا روزنامه ها برای چاپ و تبلیغات در فضای باز استفاده می شود.
یک سیستم شبکه کمک می کند تا طراح به راحتی هماهنگی و یکپارچگی را در هنگام اضافه کردن محتوا ، تصاویر، سرفصل ها، مقالات، CTA ها هر وسیله ای که در آنها کار می کنند را حفظ کند، حفظ ساختار شبکه در طرح اولیه، در حالی که به طور کلی حفظ تقارن نیز هست.

 

به کار بردن شکل های هندسی در فرایند طراحی وب سایت

فرایند میانی بین مینیمالیسم طراحی مسطح و هرج و مرج کنترل شده شبکه شکسته، فرایند طراحی با شکل های هندسی می باشد. این طراحی به اشکال هندسی ساده و اقلیدسی اشاره دارد، که در مدرسه مانند مثلث، شش گوش و حلقه ها یاد گرفته اید.

اشکال می توانند شکاف بین شبکه مسطح و شکسته را به دلیل اینکه به راحتی می توان آنها را به یک طرح ادغام کرد پر کنند. اشکال هندسی ساده با رنگ های روشن می توانند لبه های جالبی ایجاد کند و بارگیری سریع آن ها را جذاب می نماید. طرح هایی که از ترکیب عکاسی و نوعی شکل یا اشکال با الگوهای تکراری ایجاد می شوند.

این تردستی علت آن است که چرا شکل ها به یک فرایند در سال 2019 تبدیل شده اند. به واسطه ریاضی هندسه به ایجاد احساس تعادل در یک وب سایت کمک می شود حتی زمانی که تصاویر ممکن است عدم تقارن داشته باشند. اغلب اشکال هندسی به راحتی در هم یا در کنار هم هم قرار می گیرند، به سرعت سازمان یا سلسله مراتب را تشکیل می دهند.

 

با اشکال هندسی احساساتتان را به کاربران بروز دهید!

اشکال همانند رنگ هستند که افکار و احساساتی در آن ها وجود دارد که مردم به طور طبیعی با هر یک از آنها ارتباط برقرار می کنند.
برای مثال مستطیل نشان دهنده ثبات، دایره وحدت، و مثلث ها نشان پویایی هستند.
به کاربردن خلاقانه از اشکال خاص یا ترکیبی از اشکال می تواند برای ایجاد احساسات که شما می خواهید در بازدیدکنندگان وب سایت خود ایجاد کنید، کمک کند.

آنها را می توان به طور چشمگیر یا با صرفه جویی استفاده کرد و این به سادگی به زیبایی شناسی برند شما بستگی دارد. اشکال به راحتی به شما کمک می کنند که سلسله مراتب بصری را ایجاد کنید و به بخش هایی از یک صفحه که مایلید بازدیدکنندگان خود را متوجه آن کنید، توجه کنید، حتی زمانی که سایت شما از یک طراحی شبکه سنتی دور شده است.
به همین دلیل انتظار داریم که  همچنان شاهد شکل های هندسی در فرایند طراحی وب سایت در سال 2019 باشیم.

 

میکرو انیمیشن ها در فرایند طراحی وب سایت

 میکرو انیمیشن یک فرایند ظریف اما قابل توجه در سال 2019 در فرایند طراحی وب سایت می باشد. میکرو انیمیشن ها یک راه قدرتمند جهت ارائه یک تجربه بصری و رضایت بخش به کاربر خود در هنگام مرور وب سایت هستند. این کار از طریق انیمیشن های کوچک انجام می شود که به کاربر در درک سایت کمک می دهند. مانند تغییر رنگ یک دکمه زمانی که مکان نما روی آن حرکت می کند، یا یک منو همبرگری گسترش یافته وقتی که روی آن کلیک می کنید.

اغلب کاربران این میکرو انیمیشن ها را همیشه در هر دو سیستم عامل مرورگر دسکتاپ و موبایل تجربه می کنند. در حال حاضر در مرورگر ها بسیار پرطرفدار هستند و عجیب است اگر آن ها را تجربه نکرده باشید. این انیمیشن ها به کاربر می گویند که در مسیر درستی از سایت در حال حرکت هستند. آیا دکمه ارسال را روی فرم فشار داده اید؟ رنگ آن را هنگام کلیک تغییر می دهد. چگونه صفحه را به سرعت رفرش کنید؟ با پایین کشیدن صفحه انیمیشن نشان می دهد که عملیات رفرش در حال انجام است.

 

جلب توجه کاربران با انیمیشن ها

این حرکات، حتی اگر آنها انیمیشن های کوچک هستند، به جلب توجه چشم کاربران کمک می کنند و برای آنها به عنوان یک تجربه غنی شده در پیمایش سایت کمک می کنند. به نوبه خود، استفاده مناسب از میکرو انیمیشن ها یک سلسله مراتب بصری در صفحه وب ایجاد می کند، بازدیدکنندگان را به سمت نقاط تبدیل هدایت کرده با تکمیل فرآیند به آن ها پاداش می دهند.

ممکن است خیلی ساده یا احمقانه به نظر برسد که یک میکرو انیمیشن می تواند یک کاربر را برای کلیک کردن بر روی فرم ارسال تشویق کند، اما به فرم خسته کننده که از بسیاری از فرم ها استفاده می شود فکر کنید. اگر شما خوش شانس باشید، همه چیزیی که باید انجام دهید این است که بر روی کادر تأیید کلیک کنید، اما اگر شما باید از طریق فرآیند انتخاب تصاویر یا تایپ کردن دنباله رشته ای از شماره و حروف بروید، هیچ چیز لذت بخش تر تماشای چرخش دایره به نشانه صحیح بودن نیست. همانطور که در سال 2019 ملاحظه می کنید، میکرو انیمیشن ها آماده اند که در صنعت طراحی وب سایت باقی بمانند.

 

توسعه وب فرتاک همگام با تکنولوژِ روز

ما در شرکت توسعه وب فرتاک همیشه به دنبال فرایند جدید در روش ها و تکنولوژی های فرایند طراحی وب سایت و عملکردهای الگوریتم های گوگل بوده ایم. دنیای تکنولوژی سریع حرکت می کند، ما نیز با دانش روز و تجربه مان سعی می کنیم وب سایت هایی تولید کنیم که بهترین بازدهی را داشته باشند. چون همین به روز بودن رمز بقا در بازارهای رقباتی می باشد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *