خانه » وب سایت » هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای(قسمت دوم)
هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای

هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای(قسمت دوم)

هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای(قسمت دوم)

در مطب قبلی ضمن اشاره به ضرورت داشتن یک وب سایت برای پیشبرد اهداف اقدام به معرفی هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای نمودیم که به ۴ مورد آن در قسمت قبل اشاره نمودیم.

در این بخش به بررسی ۴ گام بعدی در طراحی یک وب سایت حرفه ای می پردازیم . با ما همراه باشید.

هشت گام مهم برای طراحی وب سایت حرفه ای

۵-رعایت نمودن استانداردهای طراحی

رعایت استانداردهای طراحی باعث می شود تا اطمینان حاصل کنیم که تمامی مخاطبانمان به کلیه اطلاعاتی که ارائه می دهیم دسترسی دارند همچنین این امر روند توسعه وب را تسریع نموده و جذابتر می نماید.

استانداردها باعث می شوند تا وب سایت ما در تمامی مرورگرها یکسان نشان داده شوند ، توسعه آنها ساده تر انجام پذیرد، موتورهای جستجو سریعتر و دقیق تر آن ها را رتبه و درجه بندی و تحلیل نمایند و …

۶-مدیریت درست و صحیح وب سایت

این روزها وب سایت های پویا و داینامیک که با استفاده از زبان های برنامه نویسی و پایگاه های داده ایجاد شده و حرکت می کنند. با توجه به اینکه زبان های برنامه نویسی تحت وب و پایگاه داده ها عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقیت در استفاده از زبانها و بانکهای اطلاعات نقش تعیین کننده ای در بازدهی و بهره وری وب سایت شما ایفا می کنند.

در سایت های پویا یک بخش به عنوان مدیریت ، به جهت مدیریت شامل بروزرسانی ، ویرایش و … مطالب و بخش های مختلفت در اختیار شما قرار داده می شود. سادگی در نحوه استفاده ، امکانات و امنیت از نکات مهم در مدیریت وب سایت می باشند. بخش مدیریت وب سایت در عین حال که توسط کاربران و مخاطبان عادی شما قابل رویت و مشاهده نمی باشد جز اصلی تشکیل دهنده سایت های داینامیک یا پویا می باشد.

وب سایت های استاتیک و داینامیک

وب سایت ها از نظر نحوه ارائه اطلاعات ، مدیریت و یا ویرایش اطلاعات شامل دو گروه استاتیک و داینامیک می باشند. برخلاف این تصور عامیانه که وب سایت های داینامیک دارای تصاویر متحرک هستند و وب سایت های استاتیک دارای فضایی ثابت ، تفاوت وب سایتهای داینامیک و استاتیک در توانایی و یا عدم توانایی در مدیریت ، ویرایش و بروز رسانی محتویات وب سایت خلاصه شده است. به این معنی که در وب سایتهای استاتیک مطالب و محتویات غیر قابل ویرایش و تغییر می باشند و در وب سایتهای داینامیک مدیریت مطالب ، محتویات و اجزاء ، به صورت OnLINE امکان پذیر می باشد.

۷- بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

برای کسب رتبه بهتر و  مخاطبان بیشتر به صورت هدفمند که واقعا به دنبال خدمات ما می باشند ،  بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو امری لازم و ضروری می باشد. بهینه سازی از طراحی وب سایت جدا نیست و یک طراح وب باید از روش های بهینه سازی موتورهای جستجو به خوبی اطلاع داده باشند و در طول طراحی و کدنویسی رعایت نمایند.

بوسیله بهینه سازی وب سایت موتور های جستجو ،راحتتر ، سریعتر و دقیقتر وب سایت ما را بررسی می نمایند .برای بهینه سازی وب سایت ها برای موتور های جستجو که امروزه شاخه ای از فعالیتهای تحت وب می باشد و به صورت آکادمیک در دانشگاه های معتبر دنیا آموزش داده می شود روشهای متفاوتی موجود است.گاهی عدم آگاهی و یا استفاده نا مناسب از این تکنیکها باعث نتایج معکوس می گردد و موتورهای جستجو وب سایت شما را تحریم خواهند کرد ، بنابراین استانداردسازی مناسب و صحیح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این نکته بسیار اهمیت دارد که بخش بزرگی از بازدید کنندگان شما به دلیل مطالب مفید ، طراحی وب سایت مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سایت شما می آیند و تمامی موارد در مورد یک وب سایت به صورت زنجیره ای به هم متصلند و شاید ضعف یکی از حلقه های این زنجیر باعث عدم بهره وری وب سایت شما شود.

اینکه تکنیکهای بهینه سازی به چه روش و ترتیبی اعمال گردد ، در جایگیری و رتبه بندی شما در موتور های جستجو بسیار تایین کننده می باشد .

پروسه منطقی و استاندارد زیر  می تواند بسیار حائز اهیت باشد:
  • استاندارد سازی کدهای HTML ، CSS و .. در وب سایت شما
  • ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتور های جستجو به وب سایت شما
  • بررسی رقبای کاری شما
  • بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت
  • بهینه سازی متون وب سایت
  • ایجاد لینکهای مناسب و مرتبط با وب سایت شما برای افزایش PageRank و رتبه در موتور های جستجو
  • تبلیغات هدفمند

۸- تبلیغات درست

حال تصور کنید که وب سایت شما بسیار زیبا همراه با مطالب بسیار مفید و کاربر پسند باشد . کاربران چگونه می توانند وب سایت شما را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند؟ یکی از مهمترین مسائل در کسب موفقیت و بازدهی یک وب سایت تبلیغات مناسب و هدفمند آن می باشد.این نکته را دوباره بیان می کنیم که تبلیغات باید به صورت هدفمند صورت گیرد و استفاده از تکنیکهای غیر استاندارد برای تبلیغات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.