خانه » وب سایت » چگونگه ایده هایتان را به طراح وب سایت تان بگویید
چگونگه نیازهایتان را به طراح وب سایت تان بگویید

چگونگه ایده هایتان را به طراح وب سایت تان بگویید

وقتی که شما  به سراغ یک طراح وب سایت برای ایجاد سایت کسب و کار خود می روید ، اولین و مهمترین بخش کار صحبت کردن با طراح سایت راجب ایده ها و نیازهایتان است.زیرا وقتی صحبت از جزئیات طراحی وب سایت به میان می آید ، شما و طراح سایت تان به یک زبان واحد حرف نمیزنید.در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که به درستی ایده ها و افکارتان را با طراح سایت تان در میان بگذارید تا به طور کامل به وی انتقال پیدا کند.

مشکلات انتقال طرح و ایده به طراح وب سایت

روند توضیح دادن طرح و ایده ای که در ذهنتان دارید به یک طراح وب سایت اکثرا کار مایوس کننده ای است.مهم نیست که طراح تا چه حد حرفه ای است ، اگر نتوانید به طور صحیح و شفاف ایده تان را به زبان بیاورید و با وی تعامل برقرار کنید ، طراح سایت نیز هرگز قادر نخواهد بود از مهارت های خود در طراحی استفاده کند.

اصولا در چنین مواقعی دو حالت برای شما اتفاق می افتد:

  1. شما میدانید چه مطالبی را در وب سایت قرار دهید ولی هیچ پیش زمینه ای از اینکه به چه روشی آنها را به بازدیدکننگان سایت تان نشان دهید ندارید.
  2. شما میدانید چه مطالبی را در وب سایت قرار دهید و طرح و ایده آن نیز در ذهنتان وجود دارد ، ولی نمیدانید که چگونه آن را پیاده سازی کنید.

شما در هر دو حالت فوق ، نیاز دارید که آنچه در ذهنتان میگذرد را برای طراح سایت بیان کنید.شاید فکر کنید که در حالت دوم شرایط بهتری نسبت به شرایط دوم وجود دارد.درحالی که باید بدانید ، دادن آزادی کامل به طراح وب سایت و نظارت شما تنها بر مطالب سایت، معمولا بهترین کاری می باشد که می توانید انجام دهید.درواقع شما باید فقط یک توضیح کلی از سایتتان به طراح ارائه دهید ، برای مثال به طراح وب سایت بگویید که  سایت مورد نظر در زمینه فروش محصولات  است یا سایت شخصی و تفریحی. این روش بسیار راحتتر و معقول تر از این است که از طراح بخواهید رنگهای طرح را معتدل تر کند یا آنکه جسمی غیر قابل تعریف، در هدر سایت تان قرار دهد.

روش حل مشکل

در هر دو حالت ذکر شده ، پیشنهاد می شود از یک روش استفاده نمایید.در این روش اگر شما وب سایتی را میشناسید که همه آنچه می خواهید داراست ، یا شبیه به آنچه می خواهید است ، آدرس آن سایت را به عنوان وب سایت نمونه به طراح ارائه دهید و بدین ترتیب به وی انتقال داده اید که چه چیزی در ذهنتان است.همچنین پیشنهاد می شود چندین سایت مشابه را به طراح وبسایت تان نشان دهید.زیرا هرچه وب سایت های بیشتری بیابید که مشابه آن چیزی هستند که شما می خواهید، طراح سایت نیز بهتر می تواند بفهمد که شما چه چیزی در سرتان می گذرد.

این روش بسیار پر بازده تر و راحتتر از روشی است که شما سعی در بیان خواسته هایتان به روش فنی دارید. همچنین شما با این روش کمک بزرگی در بیان آنچه در ذهن دارید به طراح سایت تان می کنید تا وی را در مسیر صحیح هدایت نمایید.

به سخنان طراح وب سایت تان گوش دهید

اگرچه این شما هستید که باید نیازها و ایده های خود را به طراح وب سایت توضیح هید ولی در بعضی مواقع میبایست به سخنان طراح نیز گوش دهید و وقتی وی از اصطلاحات فنی استفاده می کند ، معانی آنها را بپرسید و مطمئن شوید که همه سخنان او  را به خوبی متوجه شده اید.همچنین وقتی طراح سایتتان به شما می گوید چیزی که می خواهید کار نخواهد کرد یا بهترین راه رسیدن به هدفتان نمی باشد، به حرف وی اعتماد داشته باشید، به هر حال یک طراح سایت تجربه و مهارت کافی در این زمینه را داشته و توصیه های وی از روی تجربیات مشابه می باشد.

نکته مهم اینکه، اگر واقعا از بخشی از طراحی خوشتان نمی آید و می خواهید که تغییر کند، خیلی فوری به طراحان بگویید. نگذارید همه چیز تمام شود و سپس تصمیم بگیرید که بگویید از فلان چیز خوشتان نمی آید.

توافق با طراح وب سایت بر سر قیمت

در انتها شما با آنچه که در طراحی وب سایت نیاز به انجام است موافقت کرده و طراح وب سایت نیز قیمتی را به شما میدهد. تغییرات کوچک و باگ ها نیز در این قیمت در نظر گرفته می شوند. ولی، تغییرات بزرگ دیگر یا اصلاحات در طراحی در این قیمت در نظر گرفته نمی شوند. این اطمینان را حاصل کنید که قراردادتان شامل چه مواردی می باشد و نیز پس از ارائه کامل سایت، چه میزان تغییرات پس از آن رایگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.