خانه » اپلیکیشن موبایل » برگزاری هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف
هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل

برگزاری هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل در دانشگاه صنعتی شریف

در تاریخ 28 تا 30 شهریور امسال ، هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل برگزار خواهد شد که محل برگزاری این ماراتون در دانشگاه صنعتی شریف می باشد.اشخاصی که در این رویداد شرکت می کنند، 48 ساعت فرصت دارند تا با همراهان برنامه نویس، گرافیست و ایده پردازه خود، برنامه ای کاربردی برای موبایل طراحی و پیاده سازی نمایند و در نهایت طرح اولیه پروژه خود را ارائه نمایند.

 

ارائه اپلیکیشن موبایل در 48 ساعت!

ماراتون برنامه نویسی موبایل که از معتبرترین و با سابقه‌ترین مسابقات در حوزه
برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور می باشد، با هدف شناسایی تیم های برنامه نویسی، ایده های خلاقانه و بکر و ورود این تیم ها به بازار کار، از سال 90 درحال برگزاری است و تاکنون توانسته 6 دوره از آن در سطح کشور برگزار نماید و تیم های برنامه نویسی متعدی را وار بازار کار کند.
در این ماراتون تیم های برنامه نویسی در قالب برنامه نویس ، گرافیست و ایده پرداز ،
حداکثر تا 48 ساعت فرصت دارند تا  یک برنامه کاربردی موبایل را طراحی و پیاده سازی نموده و طرح اولیه آن را ارائه دهند.

درواقع این تیم های برنامه نویسی میبایست نسخه اولیه یک اپلیکیشن موبایل
در حوزه های مشخص شده توسط کمیته ارتباط با صنعت مسابقه را طراحی و تحویل تیم داوری دهند.
در تمام طول این 48 ساعت، تیم ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه خواهند بود
و تیم های داوری و مشاور به طور کامل بر نحوه عملکر  آنها نظارت دارند.
در نهایت تیم های برتر با نظر داوران به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد تا مجدا برنامه خود را برای داوران ارائه نمایند.

 

مهلت ثبت نام در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل

ثبت نام در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل به صورت کاملا رایگان و به صورت گروهی انجام می شود
و آخرین مهلت ثبت نام در آن ، 20 شهریور 1398 اعلام گردیده است.
گروه ها می بایست در قالب تیم های 2 تا 4 نفره به رقابت بپردازند
و تامین محل استراحت، وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها و اینترنت پرسرعت بر عهده برگزارکننده ماراتون می باشد.
تیم داوری از اساتید برتر دانشگاه صنعتی شریف می باشد.
در انتها به تیم‌های اول تا سوم این رویداد جوایز نقدی و غیرنقدی ۲ تا ۱۰ میلیون تعلق می‌گیرد.

توجه داشته باشید این رویداد ، مسابقه برنامه نویسی موبایل خواهد بود.
بنابراین طراحی وب سایت یا موارد مشابه مورد قبول نیست.

علاقه مندان به ثبت نام می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر
به سایت mpm.sharif.ir مراجعه نموده و یا با شماره ۵-۶۶۰۲۸۹۶۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

 

 

اهداف برگزاری این رویداد

از اهداف کلی برگزاری ماراتون برنامه نویسی موبایل ، می توان به شناسایی تیم‌های برنامه‌ نویسی برجسته کشور ، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه‌نویسی موبایل، ترویج و گسترش خدمات ارزش افزوده موبایل با رویکرد برنامه‌های کاربردی و بازی در حوزه تلفن همراه و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان اشاره کرد.

به گفته تیم ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور ، اهداف بنیادین و توسعه این مسابقات به شرح زیر است:

  1. ایجاد فرصت لذت بردن در فرایندی که ترکیبی جذاب از آموزش و تجاری سازی و خلاقیت  می باشد.
  2. آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی و اقتصادی در حوزه کسب وکارهای نوین
  3. لذت حل مساله به روش های گوناگون در فرآیندی خلاقانه
  4. پرورش ایده های  خلاقانه در زمینه برنامه نویسی موبایل
  5. توجه به علایق متفاوت  دانشجویان
  6. شناسایی توانمندی­ ها و هدایت استعدادها در حوزه برنامه نویسی
  7. گسترش و ترویج  خدمات ارزش افزوده موبایل با رویکرد برنامه ­های کاربردی و بازی در حوزه تلفن همراه
  8. تقویت وجدان کار ،انضباط اجتماعی و کارآفرینی
  9. حمایت از تولید ملی بعنوان یک فعالیت فرهنگی در برابر نمونه­ های خارجی وگسترش فرهنگ مصرف ایران
  10. ایجاد مسابقات و سرگرمی های علمی آموزشی در کشور با هدف ایجاد کسب و کارهای کوچک
  11. ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان
  12. تقویت نمودن هویت ملی و فرهنگی با تاکید بر توانایی های علمی کشور

تمامی این اهداف در راستای زنجیره تبدیل علم به ثروت می باشد
و در این زنجیره تمام تلاش برگزار کنندگان این است که برای دانش آموزان و دانشجویان
پس از شناسایی توانمندی­ هایشان فضایی پر از مهارت آموزی و پرورش خلاقیت ایجاد شود.

 

هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل

 

چه چیزی در هفتمین ماراتون برنامه نویسی موبایل اهمیت دارد؟

رابط کاربری: مساله مهم این است که در این 48 ساعت قدمهای اولیه را درست و با دلیل برداشته و بخشی از آنچه که در آینده ارائه خواهید داد را به تیم داوری نشان دهید.

تجربه کاربری و کاربرد پذیری: مهم است که دسترسی به بخش های مختلف و امکانات برنامه برای کاربران آسان باشد تا کاربر را دچار سردرگمی نکند.

خلاقیت: آن چیزی که داوران از داکیونت ها ، نوشته ها و کدهای برنامه شما خواهن فهمید ، این است که شما چقدر می توانید ساختار، راه حل و برنامه های خلاقانه در مقابله با چالش ها داشته باشید.

ایده پردازی: قدم اول طرح ایده می باشد.ایده خوب یک ایده نوآورانه است و می توان آن را با معیارهای خاصی سنجید، از جمله اینکه این ایده چه نیازی از مردم را رفع می کند؟جامعه ی تحت پوشش چقدر بزرگ است؟آیا قابلیت گسترش دارد؟روشهای درآمد زایی مناسب دارد؟

اهداف پروژه و درآمدزایی: پروژه ها قالبا یک یا چند هدف دارند.مثلا آمده اند تا اطلاعاتی جمع آوری کنند، محصولی را بفروشند، تبلیغ کنند و …..بهتر است درمورد پروژه خود به روش های درآمدزایی فکر کنید و به طور جزئی بدانید که قرار است چه چیزی از آن بدست بیاورید.

برنامه نویسی و پیاده سازی پروژه: شیوه کارتیمی، محیط برنامه نویسی، تکنولوژی های و ابزارهای بکار رفته و در انتها کد نوشته شده و روش کدنویسی شما همه و همه برای تیم داوری اهمیت دارند ، البته به اندازه 48 ساعت و در قیاس با سایر شرکت کنندگان.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *