خانه » وب سایت » توسعه دهند وب کیست؟
توسعه دهند وب کیست؟

توسعه دهند وب کیست؟

توسعه دهند وب کیست؟

توسعه دهند وب کیست؟ و کار او چیست؟ توسعه دهنده وب مسئول کدنویسی وبسایت است و نحوه عملکرد را تعیین می کند. وب سایت نباید به قدری ساده باشد که برای کاربران پیشرفته جذابتی نداشته باشد و همچنین نباید آنقدر پیچیده باشد که مبتدی ها سردرگم شوند.

وظایف توسعه وب را می توان به سه بخش تقسیم کرد:

  1. کدی که در مرورگر وب اجرا می شود و تعیین می کند که مشتری ها هنگام ورود به یک وب سایت چه چیزی را مشاهده می کنند.
  2. کدی که بر روی یک سرور وب اجرا می شود و فعالیت های پشت صحنه و نحوه عملکرد یک وب سایت (اسکریپت نویسی سمت سرور) را مجاز می کند.
  3. تکنولوژی پایگاه داده، به شما کمک می کند تا یک وب سایت یکنواخت و کارآمد عمل کند. پروژه های وب در مقیاس بزرگ اغلب این وظایف را بین چندین توسعه دهنده وب تقسیم می کنند.

توسعه دهند وب کیست؟

توسعه دهند وب کیست؟ و چه کاری انجام میدهد؟

فعالیت های توسعه دهند وب بسیار شبیه به طراح وب میباشد اما در عین حال با او تفاوت دارد. بر خلاف یک طراح وب، توسعه دهنده وب بیشتر به کدنویسی درست تمرکز دارد و خیلی تمرکز خود را بر زیبایی بصری قرار نمی دهد. وی بیشتر به جزئیات سایت دقت میکند و با برنامه های کدنویسی سر و کار بیشتری دارد.
در صورتی که این دو در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند و یا فردی هر دو قابلیت را داشته باشد، یک طراحی زیبا و اصولی ارائه خواهد شد که هم از نظر بصری و هم از نظر کد و اصول دارای امتیاز میباشد.
اگر طراحان و توسعه دهندگان وب از ابتدای پروژه تا پایان آن با یکدیگر کار کنند، نتیجه آن پروژه ای منسجم تر با رابط کاربری بهتر و کدهای تمیز خواهد بود. در این حالت دوباره کاری کمتر شده و پروژه در زمان کمتری تکمیل میشود.

طراح وب کیست و کار او چیست؟

طراح وب کسی است که با استفاده از طراحی های تصویری و زیبا تلاش دارد تا به گونه ای درست وب سایت شما را از لحاظ بصری ارتقا بخشد و طراح همیشه از کدنویسی استفاده نمی کند. اغلب طراحان وب از خلاقیت خود در زمینه ایجاد یک طراحی در وب سایت استفاده می نمایند. یک طراح وب سایت بیشتر بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، تایپوگرافی، روابط اجزا و مخاطب تمرکز دارد.

توسعه دهند وب کیست؟

طراح وب در برابر توسعه دهنده وب

در گذشته توسعه دهندگان وب و طراحان وب دو شغل جدا و مجزا بودند.
عموماً طراحان وب از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و illustrator استفاده میکنند تا شکل ظاهری وب سایت و عناصر را ایجاد نمایند. این ظاهر گرافیکی در مراحل بعد با استفاده از HTML، جاوا اسکریپت، CSS، و دیگر زبان های برنامه نویسی توسط توسعه دهنده وب کدنویسی میشود تا در محیط وب کار کند.

توسعه دهند وب کیست؟

 

در نتیجه در جواب این سوال که توسعه دهند وب کیست؟ باید گفت:بر خلاف طراح وب، توسعه دهنده وب بیشتر به کدنویسی درست تمرکز دارد و خیلی تمرکز خود را بر زیبایی بصری قرار نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.