خانه » وب سایت » روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت
روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت و تاثیر آن بر انسان و انتقال احساسات و معانی گوناگون امری اثبات شده و مورد پذیرش همگان می باشد.

انتخاب اشتباه رنگ در طراحی وب سایت ممکن است که شما را نابود نکند ولی مانع پیشرفت شما می شود.

در طراحی سایت انتخاب رنگ کار ساده ای نمی باشد چرا که باید متناسب با فعالیت شما باشد.در این زمینه باید به عوامل زیبایی رنگ،شناخت و کاربرد آن توجه نمایید.با توجه به اینکه اکثر نمایشگرهای مدرن امروزی بیش از ۱۶ میلیون رنگ دارند موضوع را دشوارتر می سازد.

برای اینکه بتوانید انتخاب خوبی در زمینه های رنگ داشته باشید،لزومی ندارد یک متخصص رنگ باشید. فقط کافی است تا روانشناختی رنگ ها را در فرضیه انتخاب صحیح رنگ اطلاعات زیادی را درباره انتخاب رنگ بدانید.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ شاخه ای از علوم می باشد که به تجزیه و تحلیل تاثیرات اخلاقی و احساسی رنگ ها و ترکیبات آنها اختصاص داده شده است. صاحبان سایت های تجارت الکترونیکی می خواهند بدانند که چه رنگی باعث می شود تا بازدید کنندگان خرید بیشتری داشته باشند.صاحبان رستورانها و فست فود ها تلاش خود را می کنند تا بفمند چه ترکیب رنگی باعث می شود تا اشتهای افراد را افزایش دهند. بنابراین روانشناسی رنگ در فعالیت های تجاری نقش مهمی دارد.

هر چند دانستن تاثیراتی که انتخاب رنگ ها می تواند بر عموم مردم داشته باشد مهم است، اما این طرز فکر که به هر رنگ خاص تنها می توان یک پاسخ ثابت روانشناسانه نسبت داد نیز چندان معتبر و صحیح  نیست.بسیاری از پاسخ هایی که رواشناسان رنگ به رنگ هایی خاص نسبت داده اند ریشه در تجارب شخصی افراد دارد.نکته جالب این می باشد که بسیاری از فرهنگ ها،تفاسیر و برداشت های مختلفی از رنگ ها دارد.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب سایت

پیام رنگ های مختلف به بینندگان:

رنگ قرمز:

رنگی که نشان دهنده ی گرما ، هیجان و انرژی زیاد است که ممکن است در طراحی بعضی سایت ها استفاده شود.

اما رنگ قرمز برای طراحی وب سایت حس مثبت و آرامی را به کاربر منتقل نمی کند.

برای مثال برای سایت طراحی منزل و دکوراسیون و یا سایت مطب پزشک ، اصلا قرمز رنگ مناسبی نیست.

اما استفاده از رنگ قرمز در سایت های خبری مخصوصا بخش حوادث اشکالی ندارد.

رنگ آبی:

رنگ آسمان ها و زمین از محبوب ترین رنگ هاست و مخالف رنگ قرمز است همچنین نشانه صلح و آرامش است و باعث می شود تا بدن مواد شیمیایی آرامش دهنده تولید کند و در اتاق استراحت و خواب به کار می رود.

آبی اغلب توسط شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که قابلیت جلب اعتماد فراوانی در این رنگ نهفته است. همچنین برای سایت‌هایی در زمینه مراقب‌های بهداشتی، دندانپزشکی، تکنولوژی سطح بالا، علوم پایه، دولت و موارد اینچنینی مناسب است.

 

رنگ سبز :

همانقدر که رنگ قرمز برای سایت های مطب پزشک توصیه نمی شود ، رنگ سبز توصیه موکد می شود.

حس هایی که از رنگ سبز بر جان مخاطب می نشیند عبارت است از ؛ تندرستی ، سلامتی ، شفا ، آزادی و … .

رنگ سبز حس مقام و احترام را نیز به مخاطب القا می کند و حس آرامش به چشمان مخاطب می دهد.

رنگ سفید:
اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای پس زمینه وب است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است.

رنگ سیاه:
رنگ سیاه به ظرافت، قدرت، دلیری، شهامت، فریبندگی، شیطان، مهارت و باستان اشاره دارد. مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه باعث خستگی چشم می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.