طبق تصمیم جدید فیسبوک ، نام سرویس های اینستاگرام و واتس آپ تغییر خواهد کرد و اپلیکیشن های مذکور از این پس«اینستاگرام از فیس بوک» و «واتس آپ از فیس بوک» نامیده خواهند شد.
تصمیم جدید فیسبوک تا چه حد عملی است؟
از شواهد و قرائن پیداست که شرکت فیسبوک قصد دارد نامهای جدیدی برای دو اپلیکیشن محبوب و تحت تملک خود یعنی اینستاگرام و واتس اپ انتخاب کند.
به گزارش The Information، با افزایش نظارت و سختگیری بر شرکتهای بزرگ فناوری به نظر میآید که یک تغییر برای فیسبوک در راه است.
کارمندان دو شرکت اینستاگرام و واتس اپ به تازگی خبردار شدهاند
که شرکت مادر آنها قصد اضافه کردن نام خود به این دو اپلیکیشن موبایل را دارد.
بدین شکل که که نام اینستاگرام با عنوان عجیب Instagram from Facebook (اینستاگرام از فیسبوک) و واتس اپ به WhatsApp from Facebook (واتساپ از فیسبوک) تغییر خواهد کرد.
یکی از مقامات فیسبوک ضمن تأیید این مسئله در خصوص تغییر فوق اذعان داشته:
«ما میخواهیم درباره محصولات و خدماتی که بخشی از فیسبوک هستند شفافتر عمل کنیم».
اما اگر کسب اعتبار به خاطر پشتیبانی از سرویسهای محبوب چیزی است
که فیسبوک خواستار آن است، در کنار آن باید تاب تحمل انتقادات را هم داشته باشد.
رسوایی فیسبوک در زمینه نقض حریم خصوصی
چه فیسبوک، چه واتس اپ و چه اینستاگرام در سالهای اخیر با مشکلات امنیتی متعددی
روبرو بودهاند و پروندههای بسیاری برای نقض حریم خصوصی در آنها تشکیل شده،
که شاید مهمترین و بزرگترین آنها رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا باشد که غول شبکههای اجتماعی را وارد بحران عظیمی نمود.
بنابراین اگر فیسبوک میخواهد پس از رسواییهای مکرر در مورد نقض حریم خصوصی
و افشای اطلاعات کاربران همچنان حمایت و اعتماد کاربران را داشته باشد، باید تغییرات مثبتی
انجام کند و باعث شود کاربران اعتمادشان را نسبت به این دو سرویس محبوب از دست ندهند.
اگرچه این تغییر نام چیزی نبوده که تا کنون از دید محافل خبری پنهان مانده باشد.
جین مانچون وانگ، فعال توییتری که به خاطر فاش کردن اطلاعات از محصولات فیسبوک شهرت دارد،در ماه مارس از برندینگ جدید در محصولات این شرکت خبر داد.
البته بد نیست بدانید که تغییر نام واتس اپ و اینستاگرام در شرایطی اتفاق میافتد که
بنیانگذاران اولیه این دو اپلیکیشن فیسبوک را ترک کردهاند.
پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی، بنیانگذاران اولیه اینستاگرام خروج خود از فیسبوک را در شرایطی
اعلام نمودند که مدتی قبل برایان اکتون و جان کوم، بنیانگذاران واتس اپ از این شرکت خروج قهرآمیزی داشتند.
ارتباط عمیق با شرکت مادر و افزایش قدرت فیسبوک
تمامی این اتفاقات دست به دست هم داده اند که اینستاگرام و واتس اپ از این پس
پیوند عمیقتری با شرکت مادر خود داشته باشند.
جالب است بدانید طبق آمار به طور میانگین بیش از ۶۵ درصد بازدید سایت های معتبر با رنکینگ بالا از فیس بوک بوده است،نه از جستجوی مستقیم سایت.
درواقع فیسبوک یک ابزار مهم و قدرتمند برای طراحان وب سایت می باشد که بتوانند سئو سایت خود را از طریق آن تقویت کنند.
سئو (بهینه سازی) سایت، یک دغدغه مهم برای هر طراحی وب سایت می باشد تا در این رقابت اقیانوس قرمز سئو، بتواند رتبه سایت خود را افزایش داده و میزان بازدید از سایت را بالا ببرد.