خانه » وب سایت » وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟
وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟

وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟

وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟ در جواب باید گفت : سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند وب دایرکتوری می نامیم.آمار حاکی از آن است که تنها ۷% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج جستجو را مرور میکنند. پس رسیدن به دهک اول یا همان (Top ten) هدف بسیاری از وب مستر ها و دارندگان سایتهای اینترنت است. هر موتور جستجو از فرمول خاص خود برای رتبه بندی (Ranking) استفاده می کند و هر از چندی نیز آن فرمول را تغییر می دهد. این امر باعث می شود که دستیابی به جایگاه مطلوب نیاز به بررسی و مطالعه مداوم داشته باشد در این بین دایرکتوری ها هم نقش مهمی ایفا می کنند.

وب سایت دایرکتوری در حقیقت سایت های تخصصی هستند که سایت های موجود در اینترنت را براساس نوع فعالیتشان دسته بندی می کنند.مبحث دایرکتوری از زمانی شروع شد که نیاز بود سایتها و وبلاگ های هم موضوع و هم رتبه در یک دسته جمع شوند.این کار مزایایی داشت مثلا اگر مقاله ای در زمینه تولید محتوای سایت مورد نیاز بود ،باید وارد سایت مربوطه شویم و ان را دانلود کنیم اما پیش از آن میبایست بدانیم آن مقاله چه منبعی دارد با چه ریشه ای. خلاصه اینکه از کجا امده به این ترتیب منبع نویسی در انتهای مقالات مرسوم شد. بعد ها به فکر طراحی صفحات و سایت هایی افتادند که به جای ربات ها و جستجوی مکانیکی توسط اشخاص به روز رسانی شود و سایت های مرجع و کاربردی در زمینه های مختلف را معرفی کنند حاصل این فعالیت ها شکل گیری دایرکتوری های مختلف بود.

وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟

تاثیر ثبت سایت در وب دایرکتوری بر بهینه سازی وب سایت

یکی از مهمترین آیتم ها در ثبت وب سایت در دایرکتوری ها انتخاب مناسب می باشد. باید دقت کنید که ثبت وب سایت در دایرکتوری ها زمانی می تواند روش مفید و موثری برای ثبت لینک وب سایت شما باشد که دسته بندی موضوعی درستی داشته باشید. برخی از دایرکتوری های بزرگ و معتبر که در سرتاسر وب مشخص شده است می تواند Yahoo , Dmoz باشد که هنوز که هنوز است می تواند تاثیر خوبی بر سئو سایت بگذارد. استفاده از این دایرکتوری ها و ثبت سایت در آنها بسیار با اهمیت است چرا که بک لینک گرفتن از این وب سایت ها کار ساده ای نیست و زمانی که وب سایت شما در این دایرکتوری ها ثبت شد اعتبار زیادی را به سایت شما می بخشد.

وب سایت دایرکتوری به چه سایت هایی گفته میشود؟

راه های تشخیص کیفیت وب سایت دایرکتوری

ظاهر مناسب در نگاه اول

گاهی اوقات در یک نگاه میتوان به کیفیت مطالب یک سایت پی برد. نحوه نمایش سایتها و ظاهر سایت میتواند کمک زیادی به شما در انتخاب یک وب سایت دایرکتوری داشته باشد.

حضور در ایندکس گوگل

پس از اینکه ظاهر وب سایت را بررسی نمودید باید باید دقت نمایید که سایت مذکور در نتایج گوگل ظاهر می شود و به عنوان اسپم در نظر گوگل شناخته نشده است. پس اگر به این نتیجه رسیدید که وب سایت موجود یک اسپم از سمت گوگل شناخته شده است نمیتواند مرجع مناسبی برای ثبت سایت شما در آن باشد. بهترین کار برای مشخص شدن اسپم بودن یا نبودن وب سایت توسط گوگل میتواند استفاده از عملگر :Site باشد. در صورتیکه وب سایت مورد نظر حتی با صفحه اصلی بالا نیامد و مشخص نشد که چه تعداد ایندکس توسط گوگل دارد سایت به عنوان یک سایت اسپم شناخته می شود.

  • عنوان صفحه اصلی وب سایت را در گوگل جستجو نمایید. در صورت عدم نمایش صفحه اصلی وب سایت در صفحه اول می توان به این نتیجه رسید که وب سایت مورد نظر توسط گوگل جریمه شده است.

ارتباط موضوعی

بعضی از وب دایرکتوری ها در زمینه مشخصی فعالیت میکنند و از این نظر تاثیر بیشتری بر ارزش بک لینک شما خواهند داشت. سایت های عمومی تر نیز باید دسته بندی مشخصی داشته باشند و سایت شما در دسته مناسبی ثبت شود.

بروزرسانی

در روزها و تایم های مختلف وب دایرکتوری مدنظرتان را بررسی کنید و ببنید آیا بروزرسانی میشود و این بروزرسانی مستمر است یا نه؟

زیرا وب دایرکتوری های با ارزش و با کیفیت به طور مستمر محتویات خود را بروز رسانی می کنند.

 بازبینی و تایید

یکی از معیارهای مهم نظارت و بازبینی بر سایت هایی است که در دایرکتوری ثبت میشوند. اگر امکان ثبت سریع سایت و بدون نظارت در اختیار شما قرار دارد به احتمال زیاد محل مناسبی را برای ثبت لینک خود انتخاب نکرده اید. بررسی سایت های ثبت شده توسط انسان و تصمیم گیری برای تایید یا عدم تایید لینک ها تاثیر بالایی بر حفظ کیفیت دایرکتوری خواهد داشت.

 لینک نوفالو

توجه به این نکته می تواند حائز اهمیت باشد که ثبت وب سایت در وب دایرکتوری تنها به قصد گرفتن بک لینک و بالا بردن پیج رنک انجام نمیگیرد. اگر امکان ثبت لینک وب سایت خود در یک وب سایت پربازدید اما با لینک نوفالو را دارید حتما از آن استفاده نمایید.

تفاوت وب سایت دایرکتوری و موتور جستجوگر

دایرکتوری یا فهرست ها مانند موتورهای جستجو عمل می کنند؛ اما یک تفاوت عمده بین این دو وجود دارد. همان طور که گفته شد، وب دایرکتوری یک وبگاه است که توسط افراد مدیریت می شود؛ اما موتورهای جستجو توسط ربات های اینترنتی مورد بررسی و دسته بندی قرار می گیرند. در نتیجه نمایش جستجو در وب دایرکتوری ها، مرتبط تر از موتورهای جستجو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.